Štite građane od banaka

Bez autora
Nov 12 2013

Nevladina organizacija Tvoj euro štitiće prava potrošača finansijskih usluga kod poslovnih banaka i mikrofinansijskih institucija kroz savjetovanje, edukaciju i njihovo promovisanje. Udruženje je, zbog složenosti zaštite potrošača finansijskih usluga, registrovano u aprilu. Nerazumijevanje finansijskih usluga ukazalo je na važnost zaštite potrošača, finansijske pismenosti i edukacije. Finansijske usluge su po svojoj prirodi kompleksne, pa je neophodno da njihovi korisnici imaju potrebna znanja i informacije koje bi im omogućile da shvate koncept i karakteristike finansijskih proizvoda i usluga. Klijenti su prepušteni sami sebi i nijesu imali dovoljan nivo edukacije da prepoznaju rizike koje su nosili ugovori s komercijalnim bankama. Nacionalnim programom zaštite potrošača prioritet se daje edukaciji, informisanju i podizanju svijesti klijenata, odnosno potrošača. U Crnoj Gori djeluju samo dvije organizacije, koje ne mogu pokriti sve oblasti.

Štite građane od banakaNevladina organizacija Tvoj euro štitiće prava potrošača finansijskih usluga kod poslovnih banaka i mikrofinansijskih institucija kroz savjetovanje, edukaciju i njihovo promovisanje, najavili su njihovi predstavnici.

Udruženje je, zbog složenosti zaštite potrošača finansijskih usluga, registrovano u aprilu.

"Nerazumijevanje finansijskih usluga ukazalo je na važnost zaštite potrošača, finansijske pismenosti i edukacije. Finansijske usluge su po svojoj prirodi kompleksne, pa je neophodno da njihovi korisnici imaju potrebna znanja i informacije koje bi im omogućile da shvate koncept i karakteristike finansijskih proizvoda i usluga", navodi se u saopštenju.

Iz Udruženja su agenciji Mina-business kazali da su klijenti prepušteni sami sebi i da nijesu imali dovoljan nivo edukacije da prepoznaju rizike koje su nosili ugovori s komercijalnim bankama.

"Nacionalnim programom zaštite potrošača prioritet se daje edukaciji, informisanju i podizanju svijesti klijenata, odnosno potrošača. U Crnoj Gori djeluju samo dvije organizacije, koje ne mogu pokriti sve oblasti", saopštili su iz Udruženja.

Misija Udruženja je da promoviše finansijsku pismenost na lokalnom, regionalnom i međunarodnom nivou, kroz edukaciju potrošača, odnosno korisnika bankarskih proizvoda, kao što su krediti, lizing, različite vrste bankovnih računa, platnih kartica, penzionih fondova i osiguranja.

Cilj je i da se članovima pruže konkretne informacije i usluge koje mogu da zadovolje njihove potrebe i na brz i efikasan način pomognu u rješavanju problema, ukoliko do njega dođe.

Udruženje će voditi evidencije o broju i vrstama pitanja ili reklamacija, prikupljati relevantne informacije u vezi sa potrebama korisnika finansijskih usluga, davati savjeta kroz medije i na sajtu NVO i izdavatie flajere i brošure.

Oni će obavještavati odgovorne u institucijama, koje prate oblast potrošačkih kredita, o temama i pravcu u kome se kreću tužbe ili interesovanja građana.

NVO će se baviti i informisanjem građana o mogućnostima edukacije i uticanja na izmjenu uslova korišćenja finansijskih proizvoda, stvaranje i ažuriranje baze podataka.

"Osnivači i članovi Udruženja su stručne osobe koje su stekle višegodišnje radno iskustvo u bankama, na različitim poslovima i radnim zadacima", zaključuje se u saopštenju.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik